Nordkapp 2019 wyprawa za koło podbiegunowe: Preikestolen (odc. 13)

Thanks! Share it with your friends!

You disliked this video. Thanks for the feedback!

Added by
131 Views
Trzynasty dzień wymarzonej wyprawy.
Pobudka 7.00. Kolejka pod prysznic już się tworzy. Stoją po dwie osoby przed każdą kabiną. Wyjazd 9.00. Dzisiejszy cel to Preikestolen. Pierwotnie w planach mieliśmy zdobycie Trolltungi. Wyprawa na Język Trolla wymaga całego dnia, którego nie mieliśmy. Ostatni dzień urlopu przypadał 17 lipca. Jeszcze przed wyjazdem podjęliśmy decyzję o powrocie do domku 16 lipca po to by mieć dzień zapasu, na wypadek nieprzewidzianego opóźnienia. W przypadku planowego powrotu - 17 lipca miał być dniem gospodarczym na rozpakowanie, pranie itp, żeby 18-go lipca na spokojnie iść do pracy. Parking przy Preikestolen kosztuje 250 NOK za pojazd osobowy. Robimy podejście i po kilkuset metrach stwierdzamy, że jesteśmy za ciepło ubrani, wiec zaliczyłem kurs biegusiem do samochodu, by zostawić zbędne ciuchy. Schodząc do autka minąłem kilka grupek młodych ludzi z zapałem rozpoczynających wejście. Pewne miny, uśmiechy, żarciki itp. :) Dorotka w tym czasie pokonała trudny odcinek i odpoczywała czekając na mnie. Po pół godzinie jesteśmy już razem i wchodzimy. Ścieżka momentami pnie się prawie pionowo stopnie wysokie. Po drodze przeganiamy kilka grup młodzieży, z którymi mijałem się schodząc do samochodu. Wyraźnie widać, że nie jest im do śmiechu :). Regularnie słychać polski język. Półtorej godziny później docieramy na półkę - niestety widoczność jak na filmie. Prognozy nie przewidują zmiany pogody do końca dnia. Na półce spędzamy około godziny - i wracamy na parking. Fajnie popatrzeć na zmęczone twarze wspinających się turystów, bo my mamy teraz z górki. Na dole prosimy studentki z Korei Południowej, o zrobienie nam zdjęcia - odwzajemniamy się tym samym. Właściwie w tym momencie zaczyna się nasz powrót do domku. Został jeszcze jeden cel wyprawy, ale o tym w opisie następnego odcinka. W miejscowości Jorpeland tankujemy najtaniej jak do tej pory w Norwegii - 14,99 NOK/l (6,75zł). Ostatni raz na tej wyprawie przeprawiamy się promem. Spontanicznie zjeżdżamy z trasy i zaglądamy do miejscowości Farestad na wyspie Skjernoya. Rozglądamy się za noclegiem - kempingi przy trasie przepełnione, więc kierujemy się na Bjønndalen Camp i trafiamy na uroczy kemping położony nad niewielkim zbiornikiem wodnym. Cena 150 NOK bez żadnych opłat dodatkowych. 4 namioty razem z naszym. 2 kampery i jedna westfalia. Obsługuje nas sympatyczny starszy Pan. Cisza, spokój - niczego więcej nie potrzeba by wypocząć prze następnym dniem.